środa, 18 czerwca 2014

Zakopane: Antałówka












 
Trasa: Zakopane ul. Smrekowa - Antałówka - szlak żółty - Zakopane Harenda
 
1 - Kasprowy Wierch
2 - Wielka Krokiew i Giewont
3 - Kasprowy Wierch
4 - Giewont
 
Króciutki, piękny szlak w sercu Zakopanego, dostępny praktycznie dla każdego. Widoki porównywalne z Rusinową Polaną i Gubałówką. Szlak biegnie cały czas rozległą łąka - po jednej jej stronie Tatry od Wysokich po Zachodnie, z Giewontem w roli głównej, a po drugiej - Gubałówka wyglądająca stąd dość niepozornie. Widoków nie ograniczają ani drzewa ani zabudowania. Miejsce idealne na mały piknik.
 
Ja akurat góry miałam "pod słońce", co skutecznie uniemożliwiało mi zrobienie zdjęć takich jakie bym chciała i w ilości, w jakiej bym chciała. Dlatego też planuję powtórkę tej trasy albo bardzo rano albo po południu.
 
Do centrum Zakopanego można wrócić przez Rafaczańską Grapę - z Herendy trzeba albo wjechać na nią kolejką albo wdrapać się na pieszo. Ja wybrałam tą drugą opcję korzystając ze szlaku żółtego - kolejka była akurat nieczynna (a przynajmniej na taką wyglądała), więc w zasadzie wyboru nie miałam. Szlak jest krótki, ale chyba zupełnie nieuczęszczany, Ścieżka jest wąziuteńka, słabo oznakowana (pojawiały mi się na niej znaki w różnych kolorach), a do tego stroma zwłaszcza tuż pod szczytem, gdzie musiałam podtrzymywać się rękami stoku (nie polecam po lub w czasie deszczu, zwłaszcza w zejściu).
 
Od Rafaczańskiej Grapy przeszłam przez Eliaszówkę aż pod Gubałówkę, by zejść dalej niebieskim szlakiem przez Walową Górę. Cały szlak również piękny. Zdecydowanie atrakcyjniejszy niż znacznie popularniejszy odcinek od Gubałówki do Butorowego Wierchu. Z licznych polan między domami piękne widoki nieoszpecone przez wytwory ludzkie. A do tego brak masowej turystyki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz